Juul in beeld
Ik ben Juul, de coach die je verder helpt. Mijn kracht? Ik neem scherp waar, confronteer vanuit vertrouwen en maak je bewust. Zo geef ik je inzicht in jouw kracht en leg ik de relatie met jouw ontwikkeldoel.
Al ruim 12 jaar ben ik werkzaam als leerkracht in het praktijkonderwijs, een fantastische en uitdagende doelgroep. Tijdens de PABO merkte ik dat de kinderen met extra ondersteuningsbehoefte mij raken. Daar wil ik graag mee werken en krijg ik energie van. Ik heb door de jaren heen heel wat groepen pubers voor mijn neus gehad. Startend als leerkracht kon ik wel eens opzien tegen bepaalde groepen, want hé ... het kan soms best een uitdaging zijn. Zorgen dat je klassemanagement op orde is, je instructies zo geven dat het de leerlingen boeit en motiveert en daarbij óók nog die extra aandacht schenken aan de leerlingen die dat nodig hebben, het is niet niets. Deze combinatie maakt dat het onderwijs als hectisch kan worden ervaren. Het is dan ook goed om hierbij stil te staan.
Na het afronden van mijn master SEN gedragsspecialist heb ik me vooral gericht op de leerling. Tijdens coachingsgesprekken ontdekte ik dat leerlingen zich bij de ene leerkracht veel prettiger voelen dan bij een ander. Dat gegeven boeit me, want hoe en waarom verandert het gedrag bij die leerling? Om me hierin te verdiepen, startte ik een opleiding beeldteamcoach en beeldbegeleiding. De jaren daarop ben ik me ook gaan richten op de leerkracht. Want de leraar is niet de oorzaak van het probleem, maar juist de ingang van de oplossing.
Jouw rol
als leerkracht in beeld
Als gecertificeerde beeldcoach ben ik gedreven om jou in beweging te brengen. Ik geloof erin dat de oplossing in jezelf zit en daar gaan we samen naar op zoek. Ik maak je bewust van wat jij in huis hebt om de leerlingen te bewegen, door jouw praktijksituatie letterlijk in beeld te brengen. Ik geef feedback en maak de vertaalslag naar jouw kracht als leraar. Die bewustwording en groei, daar doe ik het voor. Met veel enthousiasme en betrokkenheid. Omdat jij en jouw leerlingen het verdienen om te groeien.